نرم افزار UTM Geo Map

نرم افزار UTM Geo Map

 

یو تی ام مختصات جهانی است. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک اطلاعات دقیق فنی ملک معلوم می شود. این نقشه از جانب اداراتی همچون اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره گاز و … در خواست می گردد.

برنامه یو تی ام ژئو مپ برنامه ای کامل و ساده می باشد که برای استفاده رایگان از نقشه برداری زمین، جی آی اس، توپوگرافی و.. طراحی شده است. این برنامه مناسب مهندسین ژئودزی، مهندس عمران، نقشه برداری و .. می باشد. از این نرم افزار می توان برای تعیین موقعیت و مکان استفاده نمود. دانلود نرم افزار UTM Geo Map برای اندروید از گوگل پلی ممکن می باشد. با نصب این برنامه می توان به اطلاعات مکانی پی برد.

آیا به کمک این نرم افزار می توان اقدام به تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا نمود؟ جواب خیر است. امروزه از جانب ادارات و سازمان های ملکی نقشه یو تی ام در خواست می شود. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا ضروری است. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند نقشه یو تی ام را با دقت بالا تهیه کند. برای تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری دقیقی استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان های ملکی خواهد بود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام مخفف Universal Transverse Mercator می باشد. این نقشه دارای مختصات جهانی منحصر به فرد است. به نحوی که اگر این نقشه را تهیه نماییم اطلاعات  دقیق فنی ملک حاصل می شود. و نمی توان ملکی را بر روی زمین پیدا کرد که مشخصات فنی مشابهی داشته باشد. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود. تهیه این نقشه مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • مشخص کردن مساحت دقیق ملک
  • معلوم شدن موقعیت دقیق
  • به دست آمدن ابعاد دقیق ملک
  • کاهش اختلافات ملکی با مختصات یکپارچه
  • تسهیل در جانمایی و تطبیق املاک
  • امکان بررسی وضعیت دقیق ملک
  • عدم تجاوز و تعارض و جابه جایی سایر پلاک ها

نرم افزار UTM Geo Map و تهیه ی نقشه آن با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

ارتباط باما

09129277534

02133698316

نقشه یو تی ام ماده 147

از جمله مواقعی که تهیه نقشه یو تی ام ضروری است به جهت اخذ سند رسمی بر طبق قانون تعیین تکلیف اراضی می باشد.

به طور کلی ممکن است مالک به دلایلی موفق به اخذ سند رسمی برای ملک خود نشده باشد. و ملک وی قولنامه ای باشد. در نتیجه طبق قانون تعیین تکلیف اراضی ماده 147 لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. تا در نتیجه اخذ سند رسمی برای ملک ممکن باشد.

برای اخذ سند تک برگی بر طبق ماده 147 لازم است شرایطی وجود داشته باشد. در واقع لازم است ملک دارای بنا و دیوار کشی باشد، زمین ملی نباشد و همچنین دسترسی به مالک رسمی نیز ممکن نباشد.

با مراجعه به اداره ثبت اسناد مدارکی در خواست می شود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان می باشد. که لازم است توسط یک متخصص تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام ماده 147 می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یوتی ام با اتوکد انجام می شود. در نتیجه این نقشه به اداره ثبت اسناد ارائه می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ جواز ساخت

یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود زمانی است که مالک قصد اخذ جواز ساخت را داشته باشد. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم ضروری می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام به جهت ارائه به شهرداری میتوان به یک فرد متخصص و با تجربه ای همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم از روش ها و تجهیزات مخصوصی بهره خواهد برد. در نتیجه ابتدا برداشت و سپس تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام می شود. این نقشه بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

نرم افزار UTM Geo Map و تهیه ی نقشه آن با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

ارتباط باما

09129277534

02133698316

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی مراجعه کنیم؟

نقشه یو تی ام ممکن است از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست شود و لازمه تهیه این نقشه مراجعه به یک فرد متخصص میباشد. تا این نقشه با دقت بالایی حاصل شود. این نقشه برای امور مهم ثبتی و قضایی ملک در خواست می شود. در نتیجه تهیه این نقشه با کیفیت بالا ضروری می باشد.

در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا افراد متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات دقیق نقشه برداری استفاده می کنند. اما افراد غیر متخصص با استفاده از تجهیزاتی همچون جی پی اس دستی برداشت زمینی را برای تهیه نقشه یو تی ام انجام می دهند.

همچنین برخی از افراد با دانلود نرم افزار UTM Geo Map برای اندروید اقدام به تهیه نقشه یو تی ام می کنند. اما این امر نیز باعث نمی شود که نقشه یو تی ام با کیفیت بالا حاصل شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. و این متخصص ابتدا نقشه برداری از ملک را با دقت بالا آغاز خواهد کرد. در صورتی که حدود اربعه ملک معلوم باشد برداشت  زمینی ممکن خواهد بود. این متخصص از دوربین توتال استیشن استفاده خواهد کرد و بعد از برداشت زمینی تخلیه دوربین انجام می شود. و نقشه یو تی ام با اتوکد ترسیم می شود. نقشه تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود و به ادارات ملکی قابل ارائه است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما