مدت زمان صدور سند

مدت زمان صدور سند

 

 

تفکیک آپارتمان عملیاتی است که بسیار تخصصی است انجام این عملیات تنها از عهده افراد متخصص بر می آید. تفکیک آپارتمان بعد از پایان کار انجام می شود تا مساحت دقیق و متراژ هر قسمت از آپارتمان مشخص و واحد های آپارتمان جدا سازی شود. و در نتیجه بر طبق اطلاعات حاصل شده از تفکیک آپارتمان سند تک برگ برای هر واحد صادر شود. مدت زمان صدور سند بعد از پایان کار متغیر است و اداره ثبت اسناد معمولا سند تک برگ را در 45 روز صادر می کند.

خرید و فروش واحد های آپارتمانی یا در این مرحله انجام می گیرد یعنی با وجود سند تک برگ و یا این که پیش از پایان ساخت و ساز واحد های آپارتمانی معامله می شوند. به این نوع معاملات، معامله پیش خرید و پیش فروش می گویند.

در واقع تفکیک آپارتمان تنها با اتمام ساخت آپارتمان کاربرد ندارد. و پیش از اتمام ساخت آپارتمان نیز کاربرد هایی دارد. در واقع برای انجام معامله واحد های آپارتمانی پیش از پایان ساخت و ساز از آنجایی که مساحت واقعی هر واحد معلوم نمی باشد پس امکان معامله مطمئن وجود ندارد.

بنابراین از آنجایی که امکان ضرر هم برای خریدار و هم برای فروشنده وجود دارد پس قبل از انجام این نوع معاملات می بایست احتیاط نمود. و برای اینکه معامله با اطمینان بالا انجام شود. می بایست به فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کرد تا وی عملیات پیش تفکیک آپارتمان را انجام دهد. این متخصص در این حوزه تخصص دارد و دوره های تخصصی گذرانده است. و در نتیجه مساحت و متراژ واحد های آپارتمانی پیش از پایان ساخت و ساز به دست آید. در نتیجه با به دست آمدن متراژ و مساحت دقیق هر واحد امکان انجام معامله با اطمینان بالا وجود دراد.

تفکیک آپارتمان

 یکی از مراحلی می باشد که به جهت اخذ سند تک برگ مالکیت لازم است انجام شود. به این جهت انجام می شود تا در نتیجه معلوم نمودن میزان و محدوده آپارتمان ممکن باشد. همچنین با انجام تفکیک آپارتمان متراژ و مساحت دقیق واحد های آپارتمانی و مشاعات معلوم می شوذ. این مراحل به شرح  زیر است:

  • مراجعه به اداره ثبت اسناد: در این مرحله که پس از ساخت و ساز آپارتمان است. بایستی برای دریافت سند مالکیت اقدام نمود. در نتیجه افراد به اداره ثبت اسناد مراجعه می کنند. و در ادامه افراد به کارشناسان نظام مهندسی ارجاع داده می شوند.
  • تعیین کارشناس تفکیک آپارتمان: بعد از مراجعه به نظام مهندسی در نتیجه تعیین نقشه بردار انجام می شود. سپردن این امر به کارشناس رسمی نظام مهندسی به این جهت صورت می گیرد که این عملیات اصولی و کارشناسانه و بدون خطا انجام شود.
  • انجام تفکیک آپارتمان: در این مرحله با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و همچنین به کمک نرم افزار های موجود تهیه نقشه انجام می شود. در نتیجه حد و حدود آپارتمان معلوم می شود. و واحد ها و بخش های آپارتمان جداسازی و تعریف می شوند.
  • ارائه نقشه به اداره ثبت اسناد: در این مرحله بعد از پایان نقشه برداری و انجام تفکیک آپارتمان، نقشه تفکیکی به اداره ثبت اسناد از جانب نظام مهندسی ارسال می شود. در نتیجه پرونده تکمیل می شود.
  • صدور سند تک برگی: مدت زمان صدور سند بعد از پایان کار در کمترین زمان در این مرحله انجام می شود. در این مرحله کارشناس اداره ثبت اسناد بررسی بر روی نقشه تهیه شده انجام می دهند و در نتیجه صدور سند برای آپارتمان انجام می شود.

انجام تفکیک پیش از پایانکار

ممکن است افراد مایل باشند که معامله واحد های آپارتمانی نیمه کاره را انجام دهند. در واقع پیش از آغاز ساخت و ساز آپارتمان ممکن است افراد مایل اند خرید و فروش واحد های نیمه کاره را انجام دهند. این امر برای طرفین معامله سودآور است. زیرا ساخت واحد آپارتمان هنوز تمام نشده است. بنابراین قیمت آن کمتر از واحد های آپارتمانی تکمیل است.

اما همیشه افراد از انجام این معامله سود نمی برند. زیرا این معامله کمی و کاستی هایی دارد. همین امر باعث می شود خریدار و یا فروشنده متضرر شوند. در واقع در این مرحله هنوز مساحت و متراژ واحد های آپارتمانی معلوم نمی باشد.

در نتیجه اگر که این معامله انجام شود بعد از اینکه ساخت و ساز پایان بیابد خریدار متوجه مغایرت بین مساحت سندی و مساحتی که معامله با آن انجام شده خواهد شد. بنابراین برای اینکه افراد از انجام معامله متضرر نشوند لازم است مساحت دقیق هر واحد معلوم شود. در نتیجه انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری می باشد.

مدت زمان صدور سند و مشاوره ی حقوقی در امور ملک تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

پیش تفکیک آپارتمان چیست؟

افراد زیادی هستند که قبل از پایان ساخت و ساز آپارتمان اقدام به خرید و فروش واحد های آپارتمانی می باشند. در نتیجه برای انجام معامله با اطمینان بالا اندازه گیری آپارتمان به صورت دقیق ضرورت دارد. در واقع لازم است به صورت تخصصی پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. و واحد های آپارتمانی برداشت شود. این امر از عهده فرد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

انجام پیش تفکیک آپارتمان کارشناس رسمی دادگستری

پیش تفکیک آپارتمان انجام می شود تا مساحت و متراژ دقیق واحد پیش ساخته حاصل شود. تا در نتیجه انجام معامله واحد های آپارتمانی با اطمینان بالا انجام شود.

برخی معامله پیش خرید واحد های آپارتمانی را با مساحت تقریبی مندرج در پروانه ساخت انجام می دهند که این عمل کاملا اشتباه است و در نتیجه  به ضرر و زیان خریدار و یا فروشنده تمام می شود.  برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این متخصص با استفاده از متر لیزری متر کشی از واحد ها انجام می دهد. و با توجه به اطلاعات برداشتی نقشه پیش تفکیک آپارتمان را ترسیم می نماید. با تهیه این نقشه مساحت واقعی واحد های آپارتمانی معلوم می گردد و در نتجه معامله با آسودگی خیال انجام می گیرد. و هیچ یک از طرفین معامله از انجام این معامله متضرر نخواهند شد. و معامله با اطمینان از هر دو طرف انجام می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما