استعلام پلاک ثبتی در تهران

استعلام پلاک ثبتی در تهران

 

استعلام پلاک ثبتی در تهران با آدرس ملک

استعلام پلاک ثبتی با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. در تهران با آدرس ملک و نقشه های تفکیکی که موجود که در این نقشه ها املاک بر اساس پلاک ثبتی هایشان نمایش داده شده است. و این موضوع برای املاکی است که آدرس دقیق ملک مشخص است. اما اسناد و مدارک در دسترس نیست. با تهیه این نقشه پلاک ثبتی ملک تعیین می شود.

پلاک  اصلی و فرعی قید شده در سند های منگوله دار و تک برگ یکی از مشخصه های اصلی برای هر ملکی است. که در طرح اصلاح اراضی به هر ملک تعلق گرفته است. و با توجه به این پلاک ثبتی هم موقعیت ملک و هم مرز های ملک تعیین می شود.

که در صورتی که پلاک ثبتی ملک مشخص باشد و آدرس دقیق ملک در دسترس نباشد باید با توجه به پلاک ثبتی ملک استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته شود. تا با این نقشه ثبت شده مرز ها و موقعیت ملک نیز تعیین شود. و در صورتی که آدرس ملک مشخص باشد. اما اسناد و مدارک آن مشخص نباشد در این مورد نیز باید با توجه به آدرس ملک استعلام نقشه ثبتی ملک گرفته شود. و بعد از تهیه نقشه و با توجه به موقعیت ملک پلاک ثبتی آن نیز تعیین شود.

این پلاک ثبتی ملک است که تعیین کننده مرز های ملک است و با توجه به این پلاک ثبتی است که کار جانمایی ملک انجام می شود. و حاصل کار جانمایی ملک یک نقشه یو تی ام است. که در آن مرز های ملک نیز نمایش داده شده است.

استعلام سند ملک چیست؟

استعلا سند ملک پیش زمنیه های معاملات قانونی ملک می باشد. امروزه اختلافات ملکی بسیاری وجود دارد. یکی از دلایل اصلی اختلاف این افراد عدم استعلام سند ملک قبل از خرید و فروش ملک می باشد.

در واقع ممکن است فردی اقدام به فروش ملک کند. و صاحب حقیقی ملک نباشد. و یا ملک دارای مشکلات حقوقی از جمله رهن بانک و انحصار وراثت و .. باشد. در نتیجه با استعلام ملکی می توان از حقانیت مالکیت فروشنده و فاقد مشکل بودن ملک اطمینان حاصل نمود. برای استعلام سند یک ملک نیاز به اقدام پیچیده و خاصی نمی باشد؛ می توان با مراجعه به یک متخصص این کاررا را انجام داد.

انواع استعلامات سند ملک

ثبت و توقیف سند ملک: به جهت پیگیری وضعیت استعلام سند ملک با سامانه آنلاین ثبت انجام می شود.

آخرین وضعیت سند ملک: این استعلام را می توان از طریق سازمان ثبت اسناد گرفت.

استعلام سند تک برگ: این استعلام بسیار رایج است و با سند تک برگی ملک انجم می شود. با مراجعه به دفتر ثبت اسناد می توان این استعلام را گرفت.

استعلاک پلاک ثبتی ملک در تهران در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ

تماس باما

09129277534

02166398316

روش پیگیری سند ملک

برای اینکه بتوان استعلام سند ملک را انجام داد روش هایی وجود دارد. روش هایی برای پیگیری و استعلام سند ملک وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • پیگیری حضوری سند: افراد با در دست داشتن مدارک معتبر می توانند به دفتر ثبت اسناد مراجعه نمایند. پیگیری سند ملک با کد ملی به صورت حضوری ممکن می باشد. با مدارک شناسایی به مراکز مربوطه می توان مراجعه نمود و مراحل استعلام سند را با کد ملی پشت سر گذاشت. همه پلاک های ثبتی به اسم خود فرد نمایش داده می شود.
  • پیگیری غیر حضوری سند: برای استعلام سند ملک مراجعه حضوری ضرورت ندارد. در واقع برای پیگیری سند ملک به صورت غیر حضوری در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می شود. با مراجعه به سایت می توان تمامی خدمات مربوط به سند های مالکیت را در سراسر کشور انجام رساند. تنها در صورتی می توان از وضعیت صدور و اعتبار سند مطلع شد که کد پیگیری شناسه ملک و یا شناسه یکتای استعلام ملک را داشته باشید.

استعلام پلاک ثبتی در تهران

 

انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک

معاملات ملکی معاملاتی هستند که از حساسیت بالایی برخوردار هستند. امروزه با ارزش ترین دارای افراد ملک می باشد. در نتیجه برای انجام معامله ملک لازم است احتیاط نمود. برخی از افراد معاملات ملکی را بدون توجه به برخی از موارد انجام می دهند. نتیجه ممکن است بعد از انجام معامله مشکلاتی برای خریدار به وجود آید.

ممکن است سندی ملک در رهن بانک باشد و یا اینکه سند ملک جعلی باشد. پس برای اینکه بتوان این معامله را با اطمینان بالا انجام داد و مطمئن بود. از انجام این معامله ضرری نخواهید دید می توان قبل از انجام معامله استعلام کرد تا تمامی اطلاعات مربوط به ملک معلوم گردد.

برای اینکه بتوان با خیال راحت معامله ملک را انجام داد با مراجعه به یک فرد متخصص و مورد اعتمادی همچون کارشناس رسمی دادگستری می توان اطمینان حاصل کرد. که تمامی اطلاعات مربوط به ملک استخراج خواهد شد. در نتیجه با توجه به شماره پلاک ثبتی ملک انجام این استعلام ممکن خواهد بود. استعلام پلاک ثبتی در تهران با آدرس ملک انجام می شود. در نتیجه اطلاعات ملک معلوم می شود و اگر ملک مشکلی داشته باشد مشخص می گردد. و در نهایت انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

یافتن آدرس با پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک

یکی از مواقعی که لازم است با توجه به پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک و با توجه به مدارک ثبتی ملک به آدرس ملک دست یافت زمانی است که ملک گمشده باشد.

برای پیدا کردن آدرس ملک گمشده انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. این عملیات از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص به جهت انجام ایت عملیات اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک را بررسی خواهد کرد. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک را تعیین می کند. در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما