تفسیر دقیق عکس هوایی

تفسیر دقیق عکس هوایی

 

زوج عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات و تعیین حدود بر روی عکس هوایی است. این امر توسط یک فرد متخصص انجام می شود. فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد.

کارشناس تفسیر عکس هوایی اندازه گیری ویژگی های هندسی شامل طول، عرض، مساحت و ارتفاع در تفسیر عکس هوایی اهمیت بالایی دارد. کارشناس با دقتی که دارد می تواند تفسیر عکس هوایی را به شکل اصولی انجام دهد. این متخصص از زوج عکس هوایی استفاده می کند. در نتیجه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود.

عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارد و با تفسیر و بررسی آن می توان به اطلاعات مهمی دست یافت. از عکس هوایی برای تهیه نقشه، مطالعات زمین شناسی، تفسیر، کشاورزی، محیط زیست، برنامه ریزی شهری، مسائل نظامی، تهیه تامین دلیل و … کاربرد دارد.

از مواقعی که تفسیر عکس هوایی انجام می شود. زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه با ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در گذشته اراضی بررسی و معلوم شود.

کارشناس رسمی حداکثر استفاده را از اطلاعات و مستندات عکس هوایی و ماهواره ای به جهت حل پرونده های پیچیده املاک و اراضی با انجام تفسیر عکس هوایی کسب می کند.

تفسیر دقیق عکس هوایی با دید سه بعدی

تفسیر و بررسی عکس هوایی از لحاظ ارتفاعی و با داشتن دید سه بعدی ممکن می باشد. از آن جهت از دید سه بعدی برای انجام تفسیر عکس هوایی استفاده می شود زیرا در این صورت عوارض مشخص می باشد و قابل شناسایی می باشد. در واقع با دید دو بعدی عوارض قابل شناسایی نیستند. و عوارض ارتفاعی معلوم نمی باشد. اما با دید سه بعدی می توان عوارض را به خوبی شناسایی نمود و بررسی کرد. مفسران تفسیر عکس هوایی از زوج عکس هوایی استفاده می کنند تا دید سه بعدی داشته باشند. در عکس برداری هوایی حداقل هم پوشانی بین عکس ها 60 درصد می باشد.

تفسیر عکس در شرکت مهدس نقشه برداری رادین مپ تحت نظارت کارشناسان با تجربه و کارشناس رسمی دادگستری و مهر امضای وی چیست؟

استریوسکوپ وسیله ای بسیار کاربردی می باشد که از دو عدسی تشکیل شده است. این وسیله می تواند دو تصویر مشابه را به طور برجسته نشان دهد. استریوسکوپ بر خلاف چشم انسان هر تصویر را ازدیگری جدا می کند. و تصاویر به صورت موازی دیده می شوند.

با نگاه به این ابزار دو تصویر مستقل دیده می شود. همین امر باعث می شود تصاویر در مغز انسان ترکیب شود و در نتیجه یک تصویر سه بعدی تشکیل دهد.

کاربرد استریوسکوپ

استریوسکوپ کاربرد های بسیاری دارد و کاربرد استریوسکوپ در نقشه برداری مشهود است. متخصصان حوزه نقشه برداری از استریوسکوپ برای تهیه نقشه ها استفاده می کنند. با استفاده از استریوسکوپ می توان عوارض را به صورت برجسته مشاهده نمود. در نتیجه شما می توانید اختلاف ارتفاع زمین را مشاهده نمود و عوارض را تشخیص داد. به کمک استریوسکوپ می توان پوشش گیاهی، اراضی، تاسیسات، رودخانه، درختان و … را شناسایی نمود. از جمله کاربرد های استریوسکوپ شامل موارد زیر است:

  • کمک به راهسازی
  • استفاده در هواشناسی
  • مطالعات زمین شناسی
  • استفاده در محیط زیست
  • استفاده در مسائل نظامی
  • استفاده در برنامه ریزی شهری و ..

تفسیر عکس در شرکت مهدس نقشه برداری رادین مپ تحت نظارت کارشناسان با تجربه و کارشناس رسمی دادگستری و مهر امضای وی

ارتباط باما

09129277534

02166398316

تفسیر عکس هوایی چه اصولی دارد؟

 در واقع برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده فردی متخصص بر می آید و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد.

مهم ترین مورد در تفسیر عکس هوایی برجسته بینی است. در نتیجه با زوج عکس هوایی پوشش دار تفسیر عکس هوایی انجام می شود. به این ترتیب خروجی تفسیر عکس هوایی دقت بالایی خواهد داشت. بعد از کسب اطلاعات از عکس هوایی در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه خواهد بود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی توسط کارشناس دادگستری

یکی از مواقعی که در نتیجه لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که اختلافات ملکی به وجود آمده باشد. به جهت حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی تهیه نمود. تامین دلیل حل اختلافات ملکی را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تهیه نماید. تفسیر و بررسی عکس هوایی با استریوسکوپ انجام می شود و کارشناس به کمک زوج عکس هوایی تفسیر عکس هوایی را انجام می دهد.

از مواقعی که اختلافات ملکی به وجود می آید زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. با ملی اعلام شدن اراضی در نتیجه سابقه احیا در اراضی قابل بررسی است. اراضی ملی متعلق به دولت است و مالکین اراضی می توانند به این رای اعتراض کنند.

به جهت انجام تفسیر عکس هوایی برای تهیه تامین دلیل لازم است به صورت تخصصی اقدام شود و از روش برجسته بینی استفاده کرد. برای انجام تفسیر عکس هوایی و تهیه تامین دلیل کارشناس ابتدا عکس هوایی قدیمی را تهیه خواهد کرد. و در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی آغاز می شود و سابقه احیا در اراضی مورد بررسی قرار می گیرد.

سپس گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. در ادامه نقشه یو تی ام نیز تهیه می شود. این مدارک قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی به جهت جانمایی ملک

در صورتی که مرز های ملک بر روی زمین نا معلوم باشد در نتیجه امکان تعارض وجود خواهد داشت. همین امر باعث بروز اختلافاتی می شود. حل اختلافات با انجام تفسیر عکس هوایی و جانمایی ملک ممکن می باشد.

برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری می باشد. تا تفسیر عکس هوایی به صورت کارشناسانه انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از زوج عکس هوایی پوشش دار استفاده می شود. در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. و اطلاعاتی از مرز های ملک حاصل می شود. در ادامه با جانمایی عکس هوایی بر روی زمین حدود اربعه اراضی معلوم می شود. و نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. تا قابل ارائه به مراجع قضایی باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما