نحوه تفسیر عکس هوایی

 

نحوه تفسیر عکس هوایی

 

نحوه تفسیر عکس هوایی و معرفی کارشناس رسمی

تفسیر و بررسی عکس هوایی به این جهت انجام می شود تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل شود. نحوه تفسیر عکس هوایی و معرفی کارشناس رسمی برای ارائه تامین دلیل به دادگاه های اختلافات ملکی است. که از طریق تفسیر عکس های هوایی و مستندات موجود در آن تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. عکس هایی که از ارتفاع از سطح زمین گرفته می شود. و از این عکس های هوایی برای اموری همچون وجود و یا عدم وجود یک بنا در یک زمان معین، جانمایی ملک و یا حتی ارائه تامین دلیل به دادگاه استفاده می شود.

که امروزه بیشترین عکس هایی است که از ارتفاع از سطح زمین گرفته می شود. و از این عکس های هوایی اموری همچون وجود یا عدم وجود یک بنا در یک زمان معین، جانمایی و یا حتی ارائه تامین دلیل به دادگاه استفاده می شود. که امروزه بیشترین استفاده این عکس ها در ارائه تامین دلیل در دادگاه های اختلافات ملکی است. و برای تهیه این تامین دلیل باید عکس هوایی مدنظر متقاضی در سال های مدنظر تهیه و از طریق نرم افزار های تفسیر عکس موقعیت سه بعدی عکس را تهیه کرده و بر اساس این مدل سه بعدی ساخته شده تامین دلیل قوی برای ارائه به دادگاه تهیه می شود.

این تامین دلیل تهیه شده زمانی اعتبار دارد که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. در غیر این صورت فاقد اعتبار است. این عکس ها در مقیاس های متفاوت در سازمان نقشه بردری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح در آرشیو وسیعی وجود دارد. و برای تهیه این عکس ها با توجه به موقعیت مدنظر و سال مدنظر منقاضی باید به این سازمان ها مراجعه کرد.

تفسیر عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی روندی می باشد که امروزه بیشترین کاربرد را در حل اختلافات ملکی دارد. کارشناس تفسیر و بررسی عکس هوایی برای انجام تفسیر عکس هوایی در ابتدا تهیه عکس هوایی قدیمی ملک را انجام می دهد. برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری و یا سازمان جغرافیایی مراجعه می شود. در ادامه بررسی وضعیت ملک و از گذشته تا امروزه بررسی می شود. و نتایج آن به شکل گزارش ارائه می شود. تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

تفسیر و تحلیل تخصصی عکس های هوایی تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی رادین مپ

ارتباط باما

09129277534

02166398316

قیمت تفسیر عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی به جهت تهیه تامین دلیل و معلوم شدن اطلاعات از عکس هوایی انجام می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به فردی متخصص ضروری است. تفسیر عکس هوایی انجام می شود تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی مربوط به گذشته حاصل شود. هزینه تفسیر عکس هوایی مشخص است و مواردی بر هزینه تفسیر عکس هوایی تاثیر می گذارد. عواملی که بر روی هزینه تفسیر عکس هوایی تاثیر می گذارد شامل موارد زیر است:

  • سن عکس: تاریخ عکس برداری بر روی هزینه تفسیر عکس هوایی تاثیر می گذارد.
  • هزینه ثابت : تعرفه تفسیر عکس هوایی یک هزینه ثابت دارد و این هزینه با هزینه متغیر جمع می گردد. در نتیجه هزینه نهایی معلوم می گردد.
  • مساحت محدوده عکسبرداری: هر چه مساحت محدوده مورد بررسی بیشتر باشد مفسر تفسیر عکس هوایی زمان بیشتری را صرف انجام تفسیر عکس هوایی می کند. همین امر باعث افزایش مبلغ تفسیر عکس هوایی خواهد شد.

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

به طور کلی از آنجایی که دولت مالک اراضی ملی است ممکن است برخی از اراضی را ملی اعلام نماید. اراضی ملی زمینی است که در آن سابقه احیا وجود ندارد و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است. مالکینی که اراضیشان ملی اعلام شده است میتوانند سابقه احیا را در اراضی بررسی نمایند و برای بررسی سابقه احیا انجام تفسیر عکس هوایی ضروریست.

نحوه تفسیر عکس هوایی و معرفی کارشناس رسمی از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی املاک منطقه دسترسی دارد . کارشناس رسمی دادگستری برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی قدیمی را تهیه خواهد کرد و در ادامه بعد از تهیه سپس تفسیر عکس هوایی انجام می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود و در نتیجه سابقه احیا زمین بررسی می شود. و در صورتی که سابقه احیا در اراضی معلوم شود یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و این گزارش به عنوان تامین دلیل قابل استفاده خواهد بود و می توان به مراجع قضایی ارائه داد.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

اراضی زراعی مساحت بالایی دارند و معمولا حدود مشخصی ندارند. در نتیجه ممکن است همین امر سبب بروز اختلافاتی شود. برای حل اختلافات مربوط به حدود و مرز های اراضی در نتیجه لازم است تامین دلیلی به این جهت تهیه نمود. تامین دلیل تهیه شده می بایست نشان دهنده مرز ها باشد. در نتیجه تفسیر و بررسی عکس هوایی ضروری می باشد. و لازم است سابقه دیوار کشی اراضی بررسی شود. و جانمایی ملک انجام شود. در نتیجه لازم است برای تفسیر عکس هوایی به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفسیر و بررسی عکس هوایی را انجام دهد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی تهیه می شود. در ادامه تفسیر عکس هوایی با استفاده از استریوسکوپ انجام می شود. با بررسی دیوار کشی قدیمی ملک در ادامه حدود اربعه اراضی معلوم می شود. این حدود بر روی زمین جانمایی می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما