تامین دلیل وضع موجود

تامین دلیل وضع موجود

 

 

 

به این جهت تهیه می شود تا در نتیجه اختلافات ملکی حل شود. در حقیقت ممکن است اختلافاتی در امور ملک به وجود آید. یکی از مواقعی که اختلافات ملکی به وجود می آید زمانی است که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم شود و مرز ها و حدود اراضی به هم بریزد. در نتیجه به حدود ملک تعارض می شود و اختلافاتی به وجود می آید. حل اختلافات ملکی با تهیه تامین دلیل ممکن است.

تامین دلیل وضع موجود ملک تحت مالکیت ملک قابل انجام است و برای تهیه آن می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

در این مواقع برای تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی انجام می شود. تا دیوار کشی قدیمی اراضی از روی عکس هوایی تشخیص داده شود و بر روی زمین جانمایی گردد. در نتیجه همین امر سبب حل اختلافات ملکی می گردد. این امر اهمیت دارد که تامین دلیل توسط چه کسی انجام می شود. و گزارش تفسیر عکس هوایی با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود.

عکس هوایی چیست؟

تصویر واقعی از سطح زمین می باشد. و به برداشت عوارض و جزئیات از سطح زمین توسط دوربین های عکسبرداری از ارتفاع را عکس برداری هوایی می گویند. و در نتیجه محصول نهایی عکس هوایی می باشد. عکسبرداری هوایی با هواپیما انجام می شود.

از عکس هوایی استفاده های بسیاری می شود و کاربرد های بسیاری دارد. با انجام تفسیر عکس هوایی اطلاعات مهمی از عکس هوایی حاصل می شود. در تفسیر عکس هوایی از عکس هوایی برای تهیه نقشه ، مطالعات زمین شناسی، تفسیر، راهسازی، محیط زیست و .. استفاده می شود. تفسیر و بررسی عکس  هوایی به جهت کسب اطلاعات از عکس هوایی از عهده یک متخصص بر می آید. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی از عهده این امر بر می آید. این متخصص با روش های تخصصی و به کمک تجهیزات دقیق تفسیر عکس هوایی را انجام می دهد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود.

برجسته بین یا استریوسکوپ نام دستگاهی است که با استفاده از آن می توان تصاویری که چشم چپ و چشم راست به تنهایی می بیند را با هم ادغام نماید و تصویر سه بعدی را نشان دهد. استریوسکوپ دارای دو لنز چشمی است. در نتیجه اطلاعات با دقت بالا از عکس هوایی به دست می آید.

تفسیر و بررسی عکس هوایی چه اصولی دارد؟

تفسیر عکس هوایی انجام می شود تا در نتیجه اطلاعاتی از عکس هوایی مشخص شود. برای انجام تفسیر و بررسی عکس هوایی نیاز به تجربه مفسر است. در نتیجه برای انجام آن لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند به صورت اصولی تفسیر عکس هوایی را انجام دهد.

مهم ترین مورد در تفسیر عکس هوایی برجسته بینی است. مفسر عکس هوایی برای انجام تفسیر عکس هوایی از زوج عکس استفاده می کند. وی با روش برجسته بیبی بررسی و تفسیر عکس هوایی را با استریوسکوپ انجام خواهد داد. برای انجام تفسیر عکس هوایی با دید برجسته بینی از عکس هوایی پوششی 60 درصد استفاده می شود. در نتیجه با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه اراضی بررسی می شود. و اطلاعات مهمی از آن حاصل می شود.

تامین دلیل وضع موجود املاک و انجام تمامی امور آن با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

تفسیر و بررسی عکس هوایی قدیمی ملک

از تفسیر عکس های هوایی قدیمی می توان به اطلاعاتی دست یافت که با به دست آمدن این اطلاعات بسیاری از مسائل آشکار می شود. در امور ملکی نیز از تفسیر عکس های هوایی استفاده می شود.

عکس هوایی توسط سازمان نقشه برداری و جغرافیایی تهیه می شود و با مراجعه به این سازمان ها تهیه عکس هوایی با توجه به سال و موقعیت عکسبرداری ممکن می باشد. تفسیر عکس هوایی توسط مفسری با تجربه باید انجام شود.

یکی از مواقعی که از تفسیر و بررسی عکس هوایی استفاده می شود. زمانی که لازم باشد تامین دلیل تهیه شود. تامین دلیل وضع موجود ملک تحت مالکیت با انجام تفسیر عکس هوایی و با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری قابل انجام است.

ممکن است فردی قصد ساخت و ساز را در ملک خود داشته باشد. اما متوجه شود که اراضی اش زراعی اعلام شده است. از آنجایی که تغییر کاربری ملک ممکن نیست. اگر که فرد یتواند با ارائه تامین دلیلی این امر را اثبات نماید که اراضی زراعی نمی باشد و مسکونی است. در نتیجه معلوم می شود اراضی زراعی نیست و انجام ساخت و ساز مجاز خواهد بود. این امر با تفسیر و بررسی عکس هوایی ممکن می باشد. و کارشناس به اثبات وجود بنا در اراضی می پردازد.

تهیه تامین دلیل کارشناس رسمی دادگستری

امور مربوط به حل اختلافات ملکی با تهیه تامین دلیل قابل حل می باشد. در واقع در حوزه املاک و اراضی نیز امکان بروز اختلاف وجود دارد. با به وجود آمدن اختلافات ملکی مراجعه به مراجع قضایی ضروری می باشد.

امکان این امر وجود دارد که مالکین املاک مجاور به اختلافاتی بر بخورند. با به وجود آمدن اختلافات ملکی در نتیجه تهیه تامین دلیل جهت ارائه به مراجع قضایی ضروری است. اختلافات به وجود آمده معمولا بر سر حدود و مرز های ملک به وجود می آید. به جهت حل اختلافات لازم است حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم باشد. در نتیجه تفسیر و بررسی عکس هوایی ضروری می باشد. برای انجام تفسیر عکس هوایی عکس هوایی تهیه می شود و در نتیجه تفسیر و بررسی آن به جهت تهیه تامین دلیل انجام می شود. از دیگر مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که بین دولت و مالکین اراضی اختلافاتی بر اراضی ملی به وجود آید. در نتیجه انجام تفسیر عکس هوایی ضروری می باشد.

تهیه این مدارک را حتما باید به یک فرد متخصص و معتبری همچون کارشناس رسمی دادگستری سپرد. این متخصص با استفاده از عکس های هوایی بررسی های لازم را انجام می دهد. و همچنین با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه نقشه یو تی ام را تهیه می کند. و آن را مهر و امضا می کند و به همراه گزارش تفسیر عکس های هوایی به مراجع قضایی ارائه می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما