تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

اسناد قدیمی معایب بسیاری دارد و این امر باعث می شود که مشکلاتی برای مالکین به وجود آید. در نتیجه به جهت تبدیل سند قدیمی ملک لازم است اقداماتی انجام داد تا بتوان سند تک برگی برای ملک اخذ نمود.

یککی از مدارکی که به جهت اخذ سند تک برگی لازم و ضروری است نقشه یو تی ام است. نقشه یو تی ام بر اساس یک مختصات جهانی می باشد. هر نقطه بر روی زمین یک مختصات دارد و با تهیه نقشه یو تی ام ملک موقعیت منحصر به فرد ملک به دست می آید. در واقع برای به دست آمدن موقعیت اختصاصی ملک و همچنین به دست آمدن ابعاد و مساحت ملک لازم است این نقشه تهیه گردد. که در حقیقت در گذشته ابزاری برای برآورد مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک وجود نداشت. در نتیجه تمامی اسناد قدیمی اسنادی حد و حدودی می باشند.

بنابراین برای تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی لازم است نقشه یو تی ام را تهیه نمود. نقشه یو تی ام حتما باید توسط یک  متخصص تهیه گردد. در این صورت حتما باید مهر و امضای متخصصی مثل کارشناس رسمی دادگستری بر روی آن نقش ببندد.

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس از تجهیزات دقیقی مثل دوربین توتال استیشن استفاده می کند. و با برداشت دقیق از وضع موجود عرصه انجام می شود. وبعد پس از ترسیم با توجه به برداشت های انجام شده سپس نقشه تهیه شده روی نقشه یک دو هزارم سازمان نقشه برداری جانمایی می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا می شود و سپس قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. با ارائه این نقشه و مدارک حقوقی دیگر در نتیجه سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن

نقشه یو تی ام نقشه ای است با مختصات جهانی نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. در نتیجه به جهت تهیه این نقشه با دقت بالا لازم است اقدام کرد.

تهیه نقشه یو تی ام با اپلیکیشن های موبایل باعث می شود نقشه یو تی ام با دقت پایینی به دست آید. در حقیقت برخی از افراد برای تهیه این نقشه جهت ارائه به اداره و سازمان های مختلف ملکی اقدام به تهیه نقشه یو تی ام با موبایل می کنند. در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت پایینی به دست می آید و نقشه یو تی ام کارایی نخواهد داشت.

روش تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام که امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. توسط یک متخصص با دقت بالا قابل تهیه می باشد. کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که می تواند نقشه یو تی ام ملک را با استفاده از تجهیزات دقیق و روش های مدرن و به روزی تهیه نماید تا با بالاترین کیفیت و دقت این نقشه تهیه شود. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک حاصل می شود. این موقعیت منحصر به فرد تنها برای ملک است و هیچ ملک دیگری دارای این مختصات نمی باشد. همچنین ابعاد و مساحت ملک نیز به دست می آید. برای تهیه این نقشه دو روش وجود دارد. روش های تهیه نقشه یو تی ام شامل:

روش اول: روش مستقیم برداشت زمینی است. کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برداشت زمینی را انجام می دهد. در این مرحله مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها حاصل می شود. در نتیجه ترسیم دقیق نقشه یو تی ام در یک مرحله انجام می شود.

روش دوم: در این روش با استفاده از دوربین توتال استیشن است و پس از برداشت زمینی نقشه یو تی ام ترسیم می شود و در ادامه روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود.

کاربرد نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی منحصر به فرد می باشد.

برای تهیه این نقشه حتما لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا با دقت بالایی نقشه یو تی ام با روش های تخصصی تهیه شود.

نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری در امور ملکی دارد. یکی از مهم ترین کاربرد های نقشه یو تی ام این است که مالک می تواند اطلاعات دقیقی از مشخصات ملک و مختصات دقیق ملک داشته باشد.

از جمله کاربرد های تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ جواز ساخت از شهرداری، اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد، از جانب اداره منابع طبیعی، از طرف دادگاه برای حل اختلافات ملکی و … می باشد.

در نتیجه با توجه به این کاربرد های نقشه یو تی ام لازم است این نقشه را با دقت بالایی تهیه نمود. تا مورد قبول ادارات و سازمان های مختلف ملکی قرار بگیرد.

اخذ سند تک برگی کارشناس رسمی دادگستری

اسناد جدید مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا دقت بالا، درج اطلاعات دقیق ملک، درج اطلاعات فنی ملک می باشد. جعل این اسناد دشوار است و با به وجود آمدن این اسناد بسیاری از مشکلات مربوط به ملک و سند ملک به وجود نمی آید.

در صورتی که سند ملکتان تک برگی می باشد در نتیجه لازم است تبدیل سند قدیمی به تک برگی انجام شود.

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی با فراهم نمودن مدارکی و مراجعه به اداره ثبت اسناد ممکن است. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. از این جهت که اطلاعات فنی ملک معلوم نمی باشد با تهیه این نقشه معلوم می شود. برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. در نتیجه این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد در نتیجه اطلاعات ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود. و سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

اخذ سند تک برگی کارشناس رسمی دادگستری

اخذ سند تک برگی کارشناس رسمی دادگستری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما