تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان

تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان

تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان برای تعیین مساحت

تهیه نقشه تفکیک آپارتمان به جهت تعیین مساحت هر واحد آپارتمانی به صورت مجزا برای صدور سند برای هر واحد و یا پیش خرید و پیش فروش ملک با اطمینان خاطر توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. برای انجام این کار باید با استفاده از متر لیزری در محل هر واحد و متر کشی اضلاع اصلی هر واحد انجام می شود. و بعد از آن ترسیم نقشه هر واحد به صورت جداگانه در محیط نرم افزاری مساحت دقیق از هر واحد را به دست آورد.

از تفکیک آپارتمان برای پیش خرید یا پیش فروش ملک هایی که در حال ساخت هستند استفاده می شود. و این مرحله یکی از مراحل صدور سند تک برگ برای هر واحد نیز هست. که بعد از ساخت مهندس نقشه بردار از طرف نظام مهندسی تعیین و بر سر ملک حاضر می شود. با استفاده از متر لیزری و گاهی دوربین کار ترسیم نقشه ملک را انجام می دهد. و در نتیجه با ثبت در یستم کاداستر و به دست آمدن مساحت دقیق هر واحد به صورت جداگانه سند تک برگ برای هر واحد صادر می شود. در این سند مساحت دقیق هر واحد به صورت دقیق در حد سانتی متر درج شده است.

اما می توان از این روش برای پیش خرید ملک با اطمینان خاطر استفاده نمود. در این صورت باید در مرحله ای که دیوار کشی هر واحد انجام شده . با حضور در واحد متر کشی و ترسیم با توجه قوانین موجود مساحت دقیق هر واحد به دست آورد. قیمت ملک خریدی مطمئن را انجام داد. توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. تهیه نقشه تفکیک آپارتمان برای تعیین مساحت هر واحد آپارتمانی به صورت جداگانه برای صدور سند برای هر واحد یا پیش خرید و پیش فروش ملک با اطمینان خاطر توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود.

 

نقشه تفکیکی آپارتمان

نقشه تفکیکی آپارتمان نقشه ای می باشد که در آن مساحت هر واحد و مشاعات ملک در آن نمایش داده می شود. تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان برای تعیین مساحت انجام می شود. تفکیک آپارتمان به عملیات جداسازی املاک می گویند. که توسط مالک انجام می شود. با انجام تفکیک قسمت های مشاعی و اختصاصی ملک برداشت می گردد. قسمت هایی از آپارتمان که از نظر مالکیت مشاعی می باشد. از نظر استفاده واحدی خاص اجازه استفاده دارد.

با انجام تفکیک آپارتمان اختصاص سند مستقل که شامل محدوده مشاعی و منضمات آن است. انجام تفکیک آپارتمان را کارشناس نظام مهندسی انجام می دهد.

 

مواد مهم در تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک آپارتمان و تهیه نقشه تفکیک آپارتمان مراجعه به یک فرد متخصص انجام می شود. ملزوماتی برای انجام تفکیک آپارتمان وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • با انجام تفکیک آپارتمان راه پله، چاله آسانسور، پشت بام، انباری و پارکینگ و .. برداشت می شود.
  • در نقشه تفکیک آپارتمان به محل بالکن و تراس، درز انقطاع توجه می شود و معلوم می شود.
  • مساحت بالکن و تراس با تهیه نقشه تفکیکی تعیین می شود.
  • قسمت هایی مانند مساحت لوله بخاری، کانال کولر و .. به عنوان فضای مشاعی در نظر گرفته می شود.
  • تفکیک آپارتمان توسط یک فرد متخصص انجام می شود و در صورتی که توسط یک متخصص انجام نشود فاقد اعتبار و ارزش خواهد بود.

 

 

پیش تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. انجام تفکیک آپارتمان از عهده کارشناس نظام مهندسی بر می آید. تفکیک آپارتمان تنها بعد از اتمام ساخت آپارتمان کاربرد ندارد. بلکه در صورتی که افراد قصد معامله واحد های آپارتمانی را داشته باشند. در نتیجه انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری خواهد بود تا مساحت و متراژ هر یک از واحد هی آپارتمانی حاصل شود. همین امر باعث می شود تا انجام معامله با اطمینان بالا ممکن باشد.

برای انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام پیش تفکیک آپارتمان لازم است برداشت از واحد های اختصاصی و مشاعات انجام شود. در ادامه نقشه پیش تفکیک آپارتمان ترسیم می شود. و مساحت و متراژ دقیق هر یک از بخش های آپارتمانی حاصل می شود.

 

مزایای پیش تفکیک آپارتمان

  • معلوم شدن مساحت هر واحد آپارتمان به صورت دقیق
  • برطرف شدن مشکلات بین مالک و همسایگان
  • انجام معامله پیش فروش واحد های آپارتمانی با اطمینان بالا
  • بر طرف شدن اختلاف مساحت درج شده در نقشه تفکیکی و پایان کار

 

“انجام امور تفکیک آپارتمان و ملکتان را به کارشناسان مجرب در شرکت رادین مپ بسپارید”.

ارتباط باما

09129277534
02166398316

تهیه نقشه پیش تفکیک آپارتمان کارشناس رسمی دادگستری

تفکیک آپارتمان انجام می شود تا مساحت و ابعاد دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی حاصل شود. انجام تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان صورت می گیرد. تفکیک آپارتمان را کارشناس نظام مهندسی انجام می دهد.

پیش تفکیک آپارتمان عملیاتی است که اتمام ساخت و ساز آپارتمان انجام می شود. و آن زمانی است که افراد قصد انجام پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی را دارند. در واقع برخی از معاملات واحد های آپارتمانی قبل از این که ساخت و ساز به اتمام برسد، انجام می شود. که به این معاملات پیش فروش می گویند.

پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی تنها زمانی به نفع خریدار و فروشنده می باشد که مساحت دقیق هر واحد معلوم باشد. و معامله با توجه به آن انجام شود.

بنابراین برای داشتن معامله با اطمینان بالا باید معامله واحد های آپارتمانی با مساحت واقعی واحد های آپارتمانی انجام شود. مساحت واقعی واحد های آپارتمانی بعد از ساخت و ساز با تفکیک آپارتمان به دست می آید. و برای اینکه قبل از ساخت و ساز بخواهیم واحد های آپارتمانی را معامله کنیم بایستی پیش تفکیک آپارتمان انجام شود.

پیش تفکیک آپارتمان به صورت خصوصی با مراجعه به یک متخصص انجام می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند پیش تفکیک آپارتمان را به صورت اصولی انجام دهد. این عملیات را این متخصص با استفاده از تجهیزات دقیق انجام می دهد و بعد از مترکشی واحد های آپارتمانی سپس نقشه پیش تفکیک آپارتمان ترسیم و چاپ می گردد. در این نقشه مساحت و ابعاد دقیق و واقعی واحد آپارتمان درج می گردد. در نتیجه با این اطلاعات می توان معامله را انجام داد. و طرفین معامله از انجام معامله متضرر نخواهند شد.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما