هزینه تفسیر عکس هوایی

هزینه تفسیر عکس هوایی

با ملی اعلام شدن اراضی از جانب دولت در نتیجه لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. در واقع دولت مالک اراضی ملی می باشد. و همواره در پی اراضی ملی می باشد. برخی از اراضی که رها شده اند و حالا بدون استفاده باقی مانده است در نتیجه در زمره اراضی ملی اعلام می شود. مالکین این اراضی می توانند به رای دولت اعتراض نمایند. برای اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه نمود. یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود گزارش تفسیر عکس هوایی و نقشه یو تی ام می باشد.

به جهت انجام تفسیر عکس هوایی می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود. در واقع لازم است تامین دلیل مذکور توسط یک فرد متخصص و دارای صلاحیت تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است که می تواند تامین دلیل تخصصی را تهیه نماید.

این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی قدیمی ملک را تهیه خواهد کرد و در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی آغاز می شود. عکس هوایی با استفاده از پهباد و هواپیما از تمامی کشور در دوره های مختلف اخذ می شود در واقع سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی این عکس ها را اخذ می کنند. کارشناس با توجه به موقعیت اراضی و سال عکسبرداری چند دوره از عکس هوایی را تهیه خواهد کرد و در ادامه تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. پس از بررسی عکس هوایی در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

عکسبرداری هوایی

برداشت عوارض و جزییات از سطح زمین توسط دوربین های عکسبرداری از ارتفاع را عکس هوایی می گویند. عکسبرداری هوایی به جهت تهیه عکس هوایی پوشش دار توسط هواپیما انجام می شود. امروزه دو نوع عکس هوایی وجود دارد: 1.عکس هوایی آنالوگ 2.عکس هوایی دیجیتال.

در کشور ما عکس هوایی توسط سازمان نقشه برداری و جغرافیایی تهیه می شود. اولین عکسبرداری سراسری و پوششی ایران طی سال های 1334 و 1336 هجری شمسی توسط آمریکایی ها و به مقیاس 1:50000 انجام گرفت. در دومین عکسبرداری پوششی در کشور به مقیاس 1: 2000 در سال شروع 1343 و حدود 10 سال به طور انجامید. سومین عکس برداری پوششی کشور در سال 1370 انجام شد.

تفسیر عکس هوایی

منظور از تفسیر عکس هوایی تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات و تعیین حدود بر روی عکس هوایی می باشد.

اندازه گیری ویژگی های هندسی شامل طول، عرض، مساحت و ارتفاع در تفسیر عکس هوایی اهمیت بالایی دارد. کارشناس با دقتی که دارد می تواند تفسیر عکس هوایی را به شکل اصولی انجام دهد. در تفسیر عکس هوایی به مواردی از جمله مقیاس عکس، سال عکسبرداری، زمان عکسبرداری توجهمی شود.

برای شناسایی عوارض از معیار های مختلفی استفاده می شود و کارشناس رسمی دادگستری تجربه لازم را برای شناسایی عوارض دارد.

کارشناس رسمی حداکثر استفاده را از اطلاعات و مستندات عکس هوایی و ماهواره ای به جهت حل پرونده های پیچیده املاک و اراضی با انجام تفسیر عکس هوایی کسب می کند.

عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارد و با تفسیر و بررسی آن می توان به اطلاعات مهمی دست یافت. از عکس هوایی برای تهیه نقشه، مطالعات زمین شناسی، تفسیر، کشاورزی، محیط زیست، برنامه ریزی شهری، مسائل نظامی، تهیه تامین دلیل و … کاربرد دارد.

اصول تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی نیاز به تجربه و سابقه بسیاری دارد و اصول تفسیر عکس هوایی بر پایه دید برجسته می باشد. در واقع برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. مهم ترین مورد در تفسیر عکس هوایی برجسته بینی است. مفسر عکس هوایی برای انجام تفسیر عکس هوایی از زوج عکس استفاده می کند. وی با روش برجسته بیبی بررسی و تفسیر عکس هوایی را با استریوسکوپ انجام خواهد داد. پوشش عکس هوایی متوالی 60 در صد می باشد. در نتیجه با انجام تفسیر عکس هوای سابقه اراضی بررسی می شود. بعد از کسب اطلاعات از عکس هوایی در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک

از تفسیر عکس هوایی برای جانمایی ملک نیز استفاده می شود. د ر واقع ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم شود. با نا معلوم شدن این حدود بر روی زمین در نتیجه اختلافاتی به وجود می آید. حل اختلافات ملکی با جانمایی ملک ممکن است. برای انجام جانمایی ملک لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. و تفسیر و بررسی عکس هوایی از عهده کارشناس رسمی دادگستری بر می آید.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی دادگستری

یکی از مواقعی که در نتیجه لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که اختلافات ملکی به وجود آمده باشد. در نتیجه به جهت تهیه تامین دلیل لازم است سابقه احیا در اراضی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین ممکن است بر سر حدود و مرز ها اختلافاتی به وجود آید در نتیجه برای حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه گردد.

بنابراین با ملی اعلام شدن اراضی در نتیجه برای حفظ اراضی لازم است مدرکی به عنوان تامین دلیل تهیه و ارائه شود. در واقع لازم است تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

این متخصص ابتدا عکس هوایی قدیمی را تهیه خواهد کرد و در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی آغاز می شود و سابقه احیا در اراضی مورد بررسی قرار می گیرد.

در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود و این گزارش مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. تا با ارائه این مدرک اختلافات به وجود آمده را حل نمود در واقع با ارائه این مدرک مشخص می شود اراضی احیا شده است. و مالک خواهد توانست اراضی خود را حفظ نماید. هزینه تفسیر عکس هوایی بر طبق تعرفه معلوم می شود. این تعرفه هرساله توسط سازمان نقشه برداری اعلام می شود.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی دادگستری

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی دادگستری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما