کارشناس تفسیر عکس هوایی

کارشناس تفسیر عکس هوایی

تصاویر هوایی همواره شامل عکس های با جزئیات بسیار بالا می باشد. که که حاوی اطلاعات بسیار مفید از جمله موقعیت دقیق ملک، ملک های مجاور ، جلوگیری از تعرض املاک به همدیگر  و … می باشد. اما در صورتی که این کار توسط افرادی که صلاحیت کافی ندارند انجام شود. ممکن است باعث مشکلات زیادی برای مالک شود. تقسیر عکس های هوایی همواره باید توسط افرادی انجام شود. که به اصول نقشه برداری و عکس برداری هوایی مسلط هستند. عکس های هوایی میتوانند اطلاعاتی مانند طول، عرض، ویژگی های هندسی و مساحت ملک را داشته باشند.

کاربرد عکس های هوایی:

در زمان های گذشته برای حل مشکلات ملکی از نقشه های زمینی استفاده میکردند. این کار باعث هدر رفت وقت و هزینه های بسیار می شد. و در نهایت نقشه دارای خطاهای زیادی بود. این خطا ها بعد ها در صورت وقوع حادثه مشکلات را زیاد میکرد. اما بعد ها با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی کار آمدن عکس های هوایی جزئیات دقیق تری از طریق این عکس ها به دست آمد. عکس های هوایی با گذشت زمان در زیمنه های مختلف مبکی به کمک مالکان آمد. و باعث حل مشکلاتی شد که با نقشه های زمینی قابل حل نبودند.

امروزه از نقشه های هوایی در زمینه شهری ، کشاورزی و… نیز استفاده می شود. اما پس از تهیه عکس های هوایی چه کسی صلاحیت تفسیر آنها را بر عهده دارد؟ در جواب به این سوال کارشناسان دادگستری که تخصص کافی در رشته نقشه برداری و و اطلاعات مکانی دارند. میتوانند به راحتی در این زمینه نظر داد. و مفسر اطلاعات این تصاویر باشند. اما باید حواسمان باشد. در صورتی که کسی اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشد. تفسیر این شخص میتواند باعث اضافه شدن مشکلات شود.

تفاوت نقشه زمینی با عکس هوایی؟

همانطور که در بالا گفته شد. عکس های هوایی همواره به دلیل داشتن کیفیت بالا و نمایش جزئیات بهتر راه حل بسیار مناسب هستند. اما دلیل استفاده کمتر از این ابزار به این دلیل می باشد. که افراد بسیار کمی در این حوزه تخصص کافی را دارند. تهیه نقشه های زمینی نیز مستلزم هزینه و وقت بسیار زیادی می باشد. که بتوان تمام خصوصیات ملک را استخراج کرد. اما در نهایت نقشه به وجود آمده به کاملی و جزئیات نقشه هوایی نخواهد بود. در کل میتوان گفت که تفاوت نقشه هوایی با زمینی در این است. که نقشه هوایی تمام رخداد های موجود در طبیعت را همانگونه که هست نشان می دهد.

ولی نقشه زمینی با خطا های زیادی همراه است. با پیشرفت تکنولوژی عکس برداری دیجیتال به میان آمد. که عکس ها و نقشه های با کیفیت تر ارائه میدهد. و با حذف مرحله اسکن در عکس برداری آنالوگ باعث افزایش سرعت و دقت در عکس برداری شده است.

کارشناس تفسیر عکس هوایی

همانطور که در بالا نیز گفته شد. کارشناس دادگستری که تخصص کافی در زمینه نقشه برداری و اطلاعات مکانی دارد. میتواند مفسر عکس های هوایی باشد. دلیل اینکه بیشتر تمرکز خود را روی این میگذاریم. که چه کسی میتواند کارشناس تفسیر هوایی باشد. به این دلیل که با پیشرفت علم مشکلات به وجود آمده نیز پیشرفته تر می شود. و برای حل این مشکلات ما نیازمند به روش های نوین هستیم. و اگر برای حل این مشکلات از کسانی کمک بگیریم. که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند یا تخصص بسیار کمی در این زمینه دارند. علاوه بر حل نشدن مسئله میتواند مشکلات را با تفسیر نادرست بیشتر کند. به همین دلیل در صورتی که عکس هوایی از منطقه تهیه کردید.

کارشناس تفسیر عکس هوایی به چه ابزارهایی نیازمند است؟

کارشناس عکس هوایی همانند کارشناسان دیگر برای انجام مطالعات ملکی نیازمند برخی ابزار می باشد. تا بتواند موقعیت دقیق ملک به همراه ریزترین جزئیات را یادداشت کند. از جمله مهم ترین ابزار هایی که یک کارشناس تفسیر عکس های هوایی نیاز دارد استریوسکوپ می باشد. همچنین برای تعیین محل دقیق ملک روی عکس های هوایی باید از gps مولتی فرکانس استفاده کند. تا میزان خطا را به حداقل ممکن برساند. ما بسیاری از مواقع با این سوال روبرو شده است. اینم که آیا شخصی با سابقه دراز برای این کار مناسب است یا میتوان از افراد جوان نیز کمک گرفت ؟

در واقع جواب دادن به این سوال مقداری سخت است. به خاطر اینکه این به دانش افراد برمیگردد و نمیتوان به طور مستقیم جواب این سوال را داد. ولی در کل میتوان گفت که افراد جوان موجود در این حوزه نیز ممکن اطلاعات و دانش زیادی نسبت به افرادی که سابقه طولانی مدت در این زمینه دارند. داشته باشند و تفسیر بهتری را بتوانند ارائه دهند. در کل میتوان گفت که این به تشخیص شما بستگی دارد که چه کسی را به عنوان کارشناس عکس هوایی انتخاب کنید.

کارشناس تفسیر عکس هوایی چه کار هایی را در هنگام تفسیر انجام میدهد:

  • آشکار سازی
  • شناسایی و تفسیر
  • تحلیل
  • قیاس
  • طبقه بندی
  • ایده آل سازی
  • تعیین صحت

هر کدام از موارد بالا خود دارای دستور العمل های خاصی می باشند. که کارشناس تفسیر عکسبرداری هوایی باید آنها را انجام دهد. تا یک تفسیر دقیق و کاملی را برای ارائه داشته باشد.

سخن اخر:

با ورود عکس های هوایی به صنعت نقشه برداری تمام معادلات نقشه برداری عوض و وارد یک دنیای نوین شد. اما در این راه همیشه نیاز به حضور افرادی که سر رشته خوبی در این زمینه دارند. به خوبی حس میشود. افرادی که بتوانند به راحتی عکس های هوایی را با کیفیت و جزئیات خوبی تهیه شود.

ما در این مقاله سعی کردیم اهمیت کارشناسان تفسیر عکس هوایی، برتری عکس هوایی به نقشه زمینی و ابزار هایی که یک کارشناس برای تهیه و تفسیر عکس هوایی نیاز دارد. را برای شما توضیح دهیم. تا با اهمیت این موضوع به خوبی آشنا شوید. در صورتی که سوال یا ابهامی در این موضوع برای شما وجود دارد. میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تا این مسیر را به خوبی طی کرده و سهمی در حل مشکلات ملکی شما داشته باشیم.

کارشناس تفسیر عکس هوایی چه کار هایی را در هنگام تفسیر انجام میدهد:

کارشناس تفسیر عکس هوایی چه کار هایی را در هنگام تفسیر انجام میدهد:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما